Succé för SSCs kunddagar i Turning Torso

– Jag är väldigt, väldigt nöjd. Det blev precis så bra som vi hoppades och trodde när idén en gång föddes, säger SSCs VD Peter Forsséll. Och fast arrangemanget var omfattande så var just idén enkel: Att på plats och ”live” få visa upp ett av SSCs allra finaste referensobjekt för kunderna. Till Turning Torso har SSC bl a levererat och monterat all inredning på receptions- och konferensplanen. Man har även levererat elfronter och innerdörrar till byggnadens alla 54 våningar. Och just omfattningen av SSCs åtagande gjorde intryck på många av besökarna: – Jag visste inte att SSC gjort så…

5842__34

– Jag är väldigt, väldigt nöjd. Det blev precis så bra som vi hoppades och trodde när idén en gång föddes, säger SSCs VD Peter Forsséll.

Och fast arrangemanget var omfattande så var just idén enkel: Att på plats och ”live” få visa upp ett av SSCs allra finaste referensobjekt för kunderna. Till Turning Torso har SSC bl a levererat och monterat all inredning på receptions- och konferensplanen. Man har även levererat elfronter och innerdörrar till byggnadens alla 54 våningar. Och just omfattningen av SSCs åtagande gjorde intryck på många av besökarna:
– Jag visste inte att SSC gjort så mycket här. Jag överraskades också av företagets bredd som visades upp på utställningarna, sade Martina Johansson, projektingenjör på Skanska i Malmö.

Å andra sidan fanns det också många som redan kände till SSCs nyckelroll i projektet. Men som ändå överväldigades när de fick se och uppleva det med egna ögon.
– Absolut, nu när jag är här inser jag hur unikt och exklusivt både projektet och byggnaden är, sa en imponerad Lennart Boberg, inköpare på NCC.

Även andra aspekter av arrangemanget uppskattades.
– För mig var det också intressant att få information om allt nytt som hänt på SSC den senaste tiden, till exempel om deras nyrekryteringar och kvalitetsarbete, sa Harald Stjernström, platschef på NCC.

Även för SSC själva förde arrangemanget med sig flera olika glädjeämnen.
– Det är naturligtvis värdefullt för oss att nå ut med information på det här sättet. Men något som också gläder mig är att få sammanföra de olika kundgrupperna som t ex arkitekter och entreprenörer. Det ökar insikten och förståelsen för varandra och är viktigt för att vi ska kunna utvecklas tillsammans, säger en mycket nöjd Peter Forsséll.

anders@cco.se