Fönsterfördelar som små entreprenörer sätter stort värde på

– Skälet är helt enkelt att vårt samarbete funkar jättebra, säger Jerry Edström. Vid det här tillfället är han mitt uppe i ett uppdrag som innefattar byte av totalt 600 fönster i två fastigheter med bostadsrätter ute i Solna.

Vid en närmare titt visar det sig att det är flera saker som måste fungera:
– För det första har SSC de kunskaper som krävs. Jag vet att jag kan ta hjälp av dem när det t ex gäller måttagning, för att på så sätt vara säker på att jag får rätt produkter i slutändan. Eller att de larmar mig om uppgifter från fastighetsägaren inte verkar stämma eller är ogenomförbara. Den raka kommunikationen mellan SSC och mig är viktig för att mitt jobb ska löpa så smidigt möjligt, säger Jerry.

Rätt grejer men också grejer i rätt tid är angeläget för Jerry. Bland annat av stor hänsyn till hyresgästerna.
– Jag tidsplanerar noga för att störa de boende så lite som möjligt, och då måste hela kedjan ända bak till SSCs leveranser fungera. Vilket det också gjort – hittills, säger Jerry med glimten i ögat.

Och på tal om glimt framhåller också Jerry vikten av goda relationer och öppet samarbetsklimat:
– Det är jätteviktigt för mig att personkemin stämmer. Inte bara för att det blir mycket trevligare utan också för att blir effektivare. Jag kan t ex ringa till mina kontaktpersoner på SSC i princip när som helst, vilket givetvis gör min arbetsvardag enklare, säger Jerry.

Att förenkla för kunderna är en grundsten hos SSC – både för stora och små.
– Det är viktigt för oss att ha ett brett kundunderlag. Därför eftersträvar vi att alltid att tillhandahålla så bra produkter, leveranstider och service som möjligt. Oavsett hur stor eller liten kunden är, säger Ulf Rosenius, säljare på affärsområde fönster hos SSC.

Dessutom blir mindre entreprenörer som Jerry Edström strategiskt allt viktigare för SSC.
– Fönstersidan inom ROT-marknaden växer stadigt. Där ser vi också en växande andel mindre men mycket duktiga och flexibla entreprenörer. Och eftersom vi gärna också vill expandera inom det området måste vi vara lika kompetenta och flexibla. Det är stimulerande utmaning, speciellt när man har att göra med så trevliga kunder som Jerry, avslutar SSCs Ulf Rosenius.

anders@cco.se