SSC levererar specialfönster till helt ny stadsdel i Stockholm
”Vi har varit bollplank under i princip hela resans gång, vilket ju inte är ovanligt i vår roll som objektspecialist. Det har handlat om förändringar av allt från detaljer som handtag till öppningsvinklar”, säger Paul Söderberg, säljare på SSC:s kompetenscentrum. Bostadsområdet består av sju huskroppar där husens höjd varierar spännande och lekfullt mellan två, fyra och sex våningar. Mot gården har fasaderna en varm röd kulör och mot gatan en gråbrun ton. De franska balkongerna och SSC:s fönster binder ihop det exklusiva visuella intrycket med utvändiga karmar i guldgul kulör. ”Fönstren är inte bara estetiskt tilltalande utan också många och…
”Vi har varit bollplank under i princip hela resans gång, vilket ju inte är ovanligt i vår roll som objektspecialist. Det har handlat om förändringar av allt från detaljer som handtag till öppningsvinklar”, säger Paul Söderberg, säljare på SSC:s kompetenscentrum.
Bostadsområdet består av sju huskroppar där husens höjd varierar spännande och lekfullt mellan två, fyra och sex våningar. Mot gården har fasaderna en varm röd kulör och mot gatan en gråbrun ton. De franska balkongerna och SSC:s fönster binder ihop det exklusiva visuella intrycket med utvändiga karmar i guldgul kulör.
”Fönstren är inte bara estetiskt tilltalande utan också många och höga, för att få bästa möjliga ljusinsläpp”, säger Paul Söderberg. ”Dessutom öppnas samtliga inåt och har extra stor öppningsvinkel för att få så stor fönsteröppning som möjligt.”
Kunden är Stockholmshem, ett av Sveriges största bostadsföretag, som ägs av Stockholms stad. I den offentliga upphandlingen till det nya bostadsområdet var konkurrensen stor.
”Stockholmshem valde oss för att vi kunde tillhandahålla de fönster de vill ha till rätt pris. Som objektspecialist måste vi vara konkurrenskraftiga i alla våra processer från kalkylering och koordinering till produktion och leverans. Till det kan vi som sagt lägga den mer än 50-åriga erfarenheten och kompetensen som gör oss unika på objektsmarknaden. Det är ofta tungan på vågen, vilket förstås känns väldigt bra”, avslutar Paul Söderberg.